Monday, September 14, 2009

Hej, hur är det med magen?

Det är inte svårt att lägga ut trevliga och vackra bilder från de äventyr vi tar oss för här och det är ju i första hand detta vi vill visa upp för er kära läsare. Men idag blir inlägget av en annan karaktär. Inga bilder från hajk, för det blev ingen hajk i helgen. Anledningen beror till stor del på maten här. Jag fattar det egentligen inte riktigt men det är helt oundvikligt att inte bli sjuk i magen av maten här. Jag var lite kaxig i början och trodde jag skulle klara mig eftersom jag varit här tidigare. Men nej då, förra veckan började det, och än är det inte över...

Alla jag träffar nickar medhållsamt och återger gärna sina egna erfarenheter. Ganska konstigt egenligen, att det första man nämner när jag man träffar en ny person är att ens mage krånglar och att man inte kan äta...Men alla verkar tycka det är helt normalt.

Jag antar att det bara är att vänja sig, trist nog. Kanske blir man van till slut. Men jag är så sugen på god italiensk mat, eller en härlig buffé med sallader och goda röror och kanske något trevligt grillspett..Eller varför inte en pizza från Primo Ciao Ciao eller...Jag måste sluta för jag blev så hungrig. Återgår nu till min kokta pasta från igår och ett glas utspädd coca cola.

Ps. Vi har gjort i ordning en "födalåda" till vår lilla katt som vi ställt under trappan. Jag räknar kallt med att hon kommer att prioritera detta ställe framför sitt eget hem. Frågan är vad vi ska göra med de söta kattungarna sen...

1 comment: